close

Athena Orchard, 13, fought a brave battle with cancer but tragically died last weekAthena Orchard

從捷運事件後,新聞似乎離不開殺人與自殺,

16歲少年心情不好,隨意找個人刺下去、

單戀不成將對方的家人殺死

 

 

經常在螢幕上看到的主播史哲維、藝人歡歡

突然自殺永遠消失在我們眼前。

 "活下去"本來是人類本能,卻變成艱難的任務。

 

今天難得看到一則感人的新聞卻只報了半分鐘。

上網把這則新聞找出來

也把這個英國12歲少女寫下的3000字找出來,

看似很平常我們都知道的道理,因為她是用生命體悟出來的

所以特別感人。

希望從她12歲的眼中所看到的生命,

可以讓更多人珍惜自己以及別人的生命,

認真的去過每一天、

愛惜自己、疼惜家人。

 

蘋果日報 2014/6/5

    英國一名12歲少女不敵末期骨癌離世,但熱愛寫作的她,在人生有限時間,秘密在鏡子後留下3,000字的人生感想。家人在她去逝後發現她在文字中堅強面對絕症的態度,令人鼓舞的成熟表現。
Athena
去年聖誕發現頭長小腫塊,後來證實患罕有的骨肉瘤,抗癌數月,過程痛苦,掉頭髮要戴假髮,又要割除脊椎腫瘤,但最終不敵癌魔,上周三不治。
Athena
離世後幾日,家人在她房間鏡子背面,發現女兒在生命最後歲月寫下3,000字,抒發個人感受,以及對人生的思考。她說:「每天都很特別,要好好珍惜……你可能明天就患絕症,所以要每天都要充實地過……生命遭透,只因為活得遭透。」
Athena
說:「幸福與否視乎自己態度……不求大團圓結局,經歷更重要……生命的意義,正是過有意義的生命。」父親Orchard從文字看到女兒的堅強,未讀畢全文已泣不成聲。

   原載於英國《每日郵報》dailymail

 

每天都是特別的  摘錄自ATHENA的動態訊息  翻譯by:Sophie

幸福取決於自己

也許並非快樂結局,而是美麗故事

生命的意義在於有意義的活著

平凡與不平凡之間的差異只在於那多出的小小不同

幸福是人生的指標,卻非人生的目的

要為存在而感謝

要快樂、要自由

要信仰、要童心未泯

你知道我的名字,但不知道我的故事

你聽聞我的事蹟,卻非我的經歷

愛如同玻璃,可愛,卻容易碎裂

愛是珍稀的,人生是奇異的

物是人非,沒有什麼是永恆不變的

每一天都是特別的,請認真的活過每一天

也許明天你就染上了致命的疾病

所以請充分的運用每一天

除非你毀壞生命,否則它不會變壞

倘若有人愛你,不論情況多麼艱難,他們都不會讓你從指縫間溜走

請記住生命是充滿坎坷的

不要放棄任何你每天都無法割捨的事物

我要當那個讓壞日子變好的女孩

那個讓你說:「自從我遇見了她,我的生命就此改變。」的女孩

愛並非幾千遍的我愛你

而是如何去證明你愛我

愛如同風,可以去感覺,無法被看見

我等待去愛上一個我可以為他敞開心房的人

愛不是你預期跟誰度過一生,而是你無法忍受一個沒有他的人生

人生或許是一場遊戲,而愛卻是生命的獎賞

只有自己可以評斷自己

有時候愛使人受傷

現在我正與疾病奮戰

寶貝,我能感受到你的痛楚

夢境已成為我的現實

疼痛,但沒關係,我已經習慣了

別輕易地去評斷我,你只能看到我選擇告訴你的表象

你無法看見真相

我只願愉悅快樂長隨,不要他人的指指點點

這是我的人生,不是你的

別為我擔憂

人們總會討厭你、評價你、傷害你

但決定你的價值的是……你有多堅定與強大

別為我哭泣,我知道你總會伴著我

 

'EVERY DAY IS SPECIAL':

EXCERPTS FROM ATHENA'S MOVING MESSAGE
Happiness depends upon ourselves.

Maybe it's not about the happy ending, maybe it's about the story.

The purpose of life is a life of purpose.

The difference between ordinary and extraordinary is that little extra.

Happiness is a direction not a destination.

Thank you for existing.

Be happy, be free, believe, forever young.

 You know my name, not my story.

You have heard what I've done, but not what I've been through.

Love is like glass, looks so lovely but it's easy to shatter.

Love is rare, life is strange, nothing lasts and people change.

Every day is special, so make the most of it, you could get a life ending illness tomorrow so make the most of every day.

 Life is only bad if you make it bad.

If someone loves you, then they wouldn't let you slip away no matter how hard the situation is.

Remember that life is full of ups and downs.

Never give up on something you can’t go a day without thinking about.

 I want to be that girl who makes the bad days better and the one that makes you say my life has changed since I met her!

Love is not about how much you say I love you – it’s about how much you can prove it’s true. Love is like the wind, you can feel it but you can't see it. I'm waiting to fall in love with someone I can open my heart to.

Love is not about who you can see spending your future with, it's about who you can't see spending your life without... Life is a game for everyone but love is the prize. Only I can judge me.

Sometimes love hurts. Now I’m fighting myself.  Baby I can feel your pain. Dreams are my reality. It hurts but it’s okay, I’m used to it.

Don't be quick to judge me, you only see what I choose to show you... you don't know the truth. I just want to have fun and be happy without being judged.

This is my life, not yours, don't worry about what I do. People gonna hate you, rate you, break you, but how strong you stand, that’s what makes you… you!

There's no need to cry because I know you'll be by my side.

原網頁http://www.dailymail.co.uk/news/article-2648394/Maybe-not-happy-ending-maybe-story-Heartbroken-family-inspirational-3-000-word-secret-message-written-mirror-daughter-12-dies-cancer.html

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    郭明義 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()